Opis
Emergency Plug – wystarczy podłączyć i samochód elektryczny jest zabezpieczony!
- natychmiast blokuje wszystkie pojazdy elektryczne i zapobiega przypadkowemu uruchomieniu
- uniwersalne do wszystkich e-samochodów, niezależnie od tego czy są to wtyczki typu 1 czy typu 2
- dioda LED stanu pokazuje aktualny stan i prawidłową funkcję
- funkcja autotestu dla bezpiecznego użytkowania
- omija blokadę “Anti-Theft”, można ją zdjąć w dowolnym momencie
- luminescencyjna obudowa zapewniająca dobrą widoczność
Skąd wiesz, czy samochód jest gotowy do jazdy?
W pojazdach spalinowych bez problemu słychać pracujący silnik i ostrzega przed możliwymi zagrożeniami. Samochody elektryczne i hybrydy są gotowe do jazdy, ale całkowicie bezgłośne. Naciśnięcie pedału przyspieszenia i silniki elektryczne natychmiast dostarczają pełną moc i moment obrotowy bez ostrzeżenia osób znajdujących się w pobliżu. Ze względu na wysokie momenty obrotowe silników elektrycznych, w większości przypadków nie można stworzyć bezpiecznego środowiska nawet przez „zaklinowanie” kół. Ciche niebezpieczeństwo dla każdego, kto zbliża się do pojazdu.
Systemy bezpieczeństwa w samochodach elektrycznych i hybrydach
Samochody zelektryfikowane są oczywiście fabrycznie wyposażone w systemy bezpieczeństwa. W przypadku poważnego wypadku system wysokiego napięcia jest oddzielony mechanizmem bezpieczeństwa. Nie widać z zewnątrz, czy ten mechanizm rzeczywiście się uruchomił.Jest to często wątpliwe, zwłaszcza w przypadku drobnych wypadków. Nawet w sytuacjach, w których nie dochodzi do wypadku, ale zdrowie kierowcy jest nagle pogorszone (wstrząs, hipoglikemia, zawał serca itp.) ryzyko jest ogromne. Ból, skurcze, a nawet ratowanie pacjenta mogą doprowadzić do przypadkowego naciśnięcia pedału przyspieszenia. Pojazd można również dezaktywować ręcznie poprzez „wyciągnięcie kluczyka”, naciśnięcie przycisku „Start/Stop” (w przypadku pojazdów Keyless-Go) lub możliwe jest ręczne awaryjne odłączenie układu wysokiego napięcia. Jednak we wszystkich przypadkach pomocnik musi wejść w strefę bezpośredniego zagrożenia, a nawet do wnętrza pojazdu, aby przeprowadzić pomiar.
Jak działa wtyczka awaryjna?
Wtyczkę awaryjną podłącza się po prostu do gniazda ładowania samochodu i symuluje proces ładowania. W tym momencie wszystkie samochody elektryczne przełączają bieg na „P” i włączają elektryczny hamulec postojowy. Samochód od razu jest na swoim miejscu, a ratownicy mogą bezpiecznie pracować! Wtyczka awaryjna pokazuje stan za pomocą diod LED, dzięki czemu możesz natychmiast zobaczyć, czy pojazd został wyłączony.
Tak to działa w praktyce:
- Naciśnij klawisz, aby rozpocząć autotest
- Zielone miganie oznacza gotowość
- Włóż wtyczkę
- Dioda świeci na niebiesko, samochód jest zabezpieczony!
Dane techniczne wtyczki awaryjnej:
Waga: 1500g
Wymiary: 247 x 186 x 69 mm
Zasilanie: 3x baterie AA (w zestawie)
Stopień ochrony: IP-44
Złącze: Typ 1 i Typ 2
Skrzynia transportowa: 280 x 230 x 82 mm
Co wchodzi w skład zestawu?
- 1 sztuka wtyczki symulacji ładowania do gniazd ładowania typu 1 i 2
- 6 sztuk baterii AA
- 2 sztuki narzędzi dźwigniowych, plastikowych
- 1 sztuka pudełko transportowe