Opis
Dane techniczne:
Moc kW/KM | 1,8/2,4 |
Pojemność skokowa cm³ | 35,2 |
Ciężar kg 1) |
3,7 |
Poziom mocy akustycznej dB(A) 2) | 112 |
Poziom ciśnienia akustycznego dB(A) 2) | 98 |
Wartość drgań strona lewa / prawa m/s² 3) | 3,5/3,1 |
Podziałka piły łańcuchowej | 3/8 ” P |
1) Bez paliwa, prowadnicy i piły łańcuchowej
2) Niepewność pomiarowa wg Dyrektywy 2006/42/WE = 2,5 dB(A)
3) Niepewność pomiarowa wg Dyrektywy 2006/42/WE = 2 m/s²
Wyposażenie:
- STIHL M-Tronic (M) – system elektronicznego sterowania silnikiem precyzyjnie reguluje czas zapłonu w każdym zakresie obrotów i dozuje odpowiednią ilość paliwa w zależności od temperatury, wysokości n.p.m. i jakości paliwa. Dzięki temu do uruchomienia pilarki wystarczy tylko jedna pozycja na przełączniku.
- Osłona z zabezpieczeniem przed zgubieniem – osłona jest mocowana bezpośrednio do pokrywy łańcucha. Przez to jest ona mocno związana z pilarką i zabezpieczona przed zgubieniem. Wyposażona do tego w dwa uchwyty, pozwalające arboryście zabezpieczyć osłonę za pomocą liny na swoim pasie. Specjalna osłona zakrywająca przyporę szponową chroni przed skaleczeniem.
- Ręczna pompa paliwowa – umożliwia doprowadzenie paliwa do gaźnika poprzez naciśnięcie przycisku. Dzięki temu zredukowano liczbę pociągnięć linki rozrusznika potrzebną do uruchomienia urządzenia po dłuższym przestoju.
- Pompa olejowa z regulacją wydajności – pozwala na dokładne, odpowiednie do potrzeb smarowanie. Oznaczenie E gwarantuje doprowadzenie odpowiedniej ilości oleju w każdych warunkach roboczych. Profesjonaliści dozują dokładnie. Pompa umożliwia redukcję zużycia oleju do 50%.
- Składany hak – służy jako zamocowanie liny nośnej do opuszczania pilarki do pielęgnacji drzew i dla zachowania bezpieczeństwa pracy. “Złożony” nie przeszkadza ani przy pracy ani podczas przechowywania.
- Czterokanałowa technika STIHL – w czterech kanałach przelotowych następuje zawirowanie mieszanki paliwowo-powietrznej przed zapłonem. Zapewnia to lepsze spalanie paliwa i znacznie podnosi sprawność silnika. Skutek: mniejsze zużycie paliwa i wysoki moment obrotowy w szerokim przedziale obrotów.
- System antywibracyjny – mocne wibracje przenoszone przez uchwyty urządzeń mechanicznych mogą prowadzić do choroby wibracyjnej. Z tego powodu STIHL stworzył system antywibracyjny. W urządzeniach mechanicznych wyposażonych w system AV strefy uchwytów znacznie redukują liczbę drgań wytwarzanych przez silnik spalinowy i pracujące narzędzie.
- Wielofunkcyjny przełącznik – obsługa wszystkich ważnych funkcji pilarki, takich jak rozruch na ciepło i na zimno, praca i wyłączanie odbywa się za pomocą jednej dźwigni. Rozwiązanie to zapewnia wyjątkowy komfort i bezpieczeństwo obsługi, ponieważ prawa ręka przez cały czas spoczywa na uchwycie.
- Kompensator – umieszczony w gaźniku kompensator STIHL sprawia, że pomimo wzrostu zanieczyszczenia filtra powietrza moc silnika, zawartość substancji szkodliwych w spalinach oraz zużycie paliwa przez dłuższy czas pozostają stałe. Wyczyszczenie filtra staje się konieczne dopiero wtedy, gdy moc silnika wyraźnie spadnie. W ten sposób możliwa jest dłuższa praca bez konieczności przeprowadzania czynności serwisowych.
- Boczny napinacz piły łańcuchowej – śruba napinacza obracana jest specjalnym pokrętłem przechodzącym przez pokrywę koła napędowego piły łańcuchowej. Umożliwia to uniknięcie kontaktu dłoni z ostrą piłą łańcuchową i ostrymi zębami zderzaka oporowego.
- STIHL Ematic System – składa się z prowadnicy Ematic, piły łańcuchowej Oilomatic oraz pompy olejowej z regulacją wydajności wzgl. redukcją ilości tłoczonego oleju. Specjalna konstrukcja prowadnicy i piły łańcuchowej sprawia, że każda kropla oleju dociera dokładnie w te miejsca piły łańcuchowej, gdzie jest najbardziej potrzebna. Umożliwia to redukcję zużycia oleju smarującego piłę łańcuchową do 50%.
- Układ wstępnego ogrzewania gaźnika – pilarki łańcuchowe STIHL wyposażone w układ wstępnego ogrzewania gaźnika są niezawodne nawet wtedy, gdy na dworze jest zimno: w zimowym trybie pracy ogrzane powietrze przepływa wokół gaźnika. Rozwiązanie takie skutecznie zapobiega oblodzeniu gaźnika. Przestawienie z trybu letniego na zimowy jest bardzo proste i sprowadza się do jednego ruchu ręki.
- Praktyczny korek zbiornika – specjalne, opatentowane korki zbiorników paliwa i oleju. Zbiorniki urządzeń mechanicznych wyposażone w takie korki można szybko otworzyć i zamknąć – bez użycia siły i jakichkolwiek narzędzi.